pondělí 23. února 2015

BABY BLOG: Mobilní aplikace pro těhotné

Krásný den všem!
Dnes jsem se rozhodla představit vám aplikaci, která mě provází těhotenstvím. Přiznávám, že mě trošku štve, jak moc jsem na telefonu závislá. Lépe řečeno - je to věc, kterou mám neustále u sebe, takže jsem časem vzdala vedení veškerých diářů, sešítků na úkoly a poznámky a téměř na veškeré plánování používám telefon. Je to prostě rychlé a praktické. 
Než jsem otěhotněla, používala jsem aplikaci OvuView, díky které jsem měla přehled o svém menstruačním cyklu i ovulaci. Takže pokud dítě teprve plánujete a také vám vyhovuje mobilní plánování, můžu vřele doporučit! Je zdarma, tuším, že si můžete přikoupit nějaké extra funkce, ale ty jsem nepotřebovala.
Aplikace, kterou používám nyní (a po celou dobu těhotenství) se jmenuje Pregnancy + a nadchla mě natolik, že jsem si rovnou pořídila její placenou plnou verzi. Mám pocit, že stála něco kolem 59,-, takže mě trošku překvapilo, že teď stojí 82,- ale i to bych do ní investovala. Možná je to tím, že aplikace prošla během mého těhotenství dost výraznou změnou a po aktualizaci je ještě lepší a pěknější :) Ještě důležitá poznámka, aplikace je v angličtině! A já se vám ji teď pokusím představit:
Omlouvám se za odlesky displeje, tak aspoň to máte i s mou maličkostí :)
Aplikace vás pokaždé hezky přivítá! :) Na úvodní stránce se dozvíte, v kolikátém jste týdnu, kolik dní vašeho těhotenství již uběhlo a v jakém se nacházíte trimestru. V záhlaví je vždy obrázek, který odpovídá momentálnímu stadiu vývoje vašeho plodu/miminka. Můžete si nahrát i svou "profilovku", která se zobrazuje v kolečku vlevo nahoře.
Pod záhlavím jsou seřazené jednotlivé záložky - funkce, které aplikace nabízí. Přehledněji jsou pak roztříděné v sekcích baby, me a more, které můžete vidět na spodní liště.
První - Daily blog pročítám jen zřídka, ale občas jsou tam opravdu zajímavé články, rady a tipy.
Pod dalšími třemi záložkami - data v modrém kroužku - se schovávají podrobnější informace o aktuálním stadiu těhotenství. První - Due date - vypočítá váš termín porodu a pak odpočítává kolik týdnů a dnů do porodu ještě zbývá. Druhá tzv. Daily info vám každý den nabízí kratičký článeček na různá témata - Těhotenství a pálení žáhy, Těhotenství a deprese, Kojení vs. krmení z lahve, Výbavička, Slunění během těhotenství, ... A třetí vám přináší informace k aktuálnímu týdnu těhotenství - jak je miminko zhruba velké, které orgány se u něj vyvíjí, jestli už vás může slyšet, pak informace o těle maminky, jakými změnami zrovna prochází, co se může dít,.. Vždy tam najdete i nějaké tipy ohledně zdraví a důležitou součástí je i Partner´s info, neboli krátký odstavec s radami pro vašeho partnera - jak vám může v dané situaci pomoci, jak se připravit na porod..
V další záložce najdete obrázky k danému týdnu, které slouží jako ilustrace toho, jak zrovna miminko v aktuálním týdnu vypadá. Prohlédnout si ho můžete na ultrazvuku či ve 3D.
Moje oblíbená záložka Baby size guide (Průvodce velikostí miminka) vám pomůže představit si, jak je miminko zhruba veliké prostřednictvím přirovnání k ovoci či zelenině.
Díky záložce Current weight (Aktuální váha) jsem se opravdu naučila pravidelně se vážit. Vážím se týden co týden od 7. týdne těhotenství. Normálně bych se k ničemu takovému takhle pravidelně sama nedokopala, takže téhle aplikaci vděčím za to, že mám krásný přehled o tom kdy a kolik jsem přibrala. Vidíte, že aktuálně se blížím k hranici +10kg.
V další záložce - Appointment - si můžete zapisovat termíny kontrol u vašeho gynekologa nebo jakékoliv jiné schůzky, návštěvy..
Další záložka je tzv. To do list aneb věci, které jsou potřeba do porodu zařídit, udělat..
Dále se můžete podívat, jak zhruba je vaše miminko zabydlené u vás v bříšku měsíc po měsíci. A aplikace umožňuje i nahrání vlastní fotky.
Pokud byste si stále nevěděli rady s výběrem jmen, aplikace disponuje opravdu širokou škálou, kde se můžete skvěle inspirovat. Česká jména tedy chybí, ale o těch stejně většinou přehled člověk má, takže pro mě bylo dost zajímavé podívat se jaká jsou top jména třeba ve Francii, Spojených státech nebo Japonsku ;) Navíc své oblíbence můžete označit srdíčkem a přidají se vám do seznamu oblíbených jmen, tam si můžete připsat i ta, která v aplikaci chybí.
Moc se mi líbí, že aplikace obsahuje i nákupní seznam. Je roztříděný do kategorií jako - Baby care (Péče o dítě), Clothing (Oblečení) nebo Furniture (Nábytek), kde máte jednotlivé položky, u kterých si můžete označit, že je potřebujete koupit a pak odškrtnout, když už je máte. V sekci Other (Další) si pak můžete dopisovat věci, které jste na předpřipravených seznamech nenašly nebo si prostě jen udělat seznam svůj.
Poslední dvě záložky - Important phone numbers (Důležitá telefonní čísla) a About us (O aplikaci) - nepoužívám. I když už jsem si kolikrát říkala, že by možná bylo praktické si tam ty čísla na doktory přepsat a mít je pěkně pohromadě.
V sekci baby (Miminko) si můžete rozkliknout čtyři záložky z hlavní nabídky plus navíc Timeline (Časovou osu) a Kick Counter (Počítač pohybů).
Nafotila jsem vám náhled do jednotlivých záložek:
V sekci me (Já) si můžete kromě sledování své váhy a bříška vytvořit i vlastní Birth Plan (Porodní plán).
No a konečně poslední sekce more (Více). Tam kromě nastavení aplikace, seznamu tel čísel, jmen a nákupního seznamu z hlavní nabídky naleznete ještě záložku Hospital bag (Taška do porodnice), která obsahuje seznam věcí, na které byste neměli zapomenout. Je navíc chytře rozdělena na tašku pro vás, pro partnera a pro miminko. A dost vtipně aplikace končí záložkou Contractions (Kontrakce). Umožňuje vám počítat intervaly mezi jednotlivými stahy a jejich délku.
A je to! Uff :) Původně jsem se pokoušela natočit video, ale i článek je téměř nekonečný, takže si asi dokážete představit, jak by to vypadalo..
Co na aplikaci říkáte? A používaly (byste) něco takového v těhotenství?

1 komentář:

  1. Je to perfektní aplikace, kterou jsem taky používala. Jakmile se miminko narodilo, pak jsem zase používala další praktické aplikace jako třeba yr.no , které předpovídá počasí, což je pro mě hodně důležité, kdy jít např. ven.

    OdpovědětVymazat

Děkuji ♥