pátek 28. října 2016

recenze: Filmová ne/doporučení

Před časem jsem se na fb stránce zmínila, že jsme s Kamilem úplně náhodou zhlédli naprosto úžasný film. Za poslední dobu jsme vůbec zvládli zkouknout poměrně dost filmů, tak bych s vámi ráda sdílela naše dojmy. U čeho se během chladných podzimních večerů stojí za to zachumlat do deky a co naopak můžete s klidem vynechat?

Ten naprosto úžasný film, který jsem zmínila v úvodu, se jmenuje Nejvyšší nabídka (La Migliore Offerta). Je to italský film z roku 2013 a ve snu by mě nenapadlo, jak moc nás ohromí. Ani nevím, kde jsem k němu přišla. V podstatě nás k jeho zhlédnutí donutily okolnosti, protože nebylo na co jiného koukat. A vyklubal se z něj nejlepší film, který jsme za poslední dobu viděli! Skvělý, dokonale propracovaný příběh, geniálně zpracovaný. Herecký výkon Geoffreye Rushe pro mě neměl chybu. Posléze jsem zjistila, že má i skvělé hodnocení na csfd.cz, takže jsme snad objektivní. Je to ale ten typ filmu, u kterého je lepší nevědět, o čem je, abyste se zbytečně nepřipravili o zajímavou zápletku.

Podfukáři 2 (Now you see me 2) mají podstatně horší hodnocení než první díl a popravdě mě také tolik neoslovili (pro ty, kdo neznají, jedná se o film o partičce špičkových iluzionistů, kteří provádí své triky ve velkém). Těšila jsem se hodně, vyloženě zklamaná nejsem, ale raději si za čas zas pustím jedničku, která mě kdysi opravdu ohromila. Je to těžké. Člověk už tak nějak tuší, co má čekat. Moment překvapení je tak víceméně nulový, což je u takového typu filmu zásadní. Některé pasáže byli zbytečně rozvleklé a přitažené za vlasy. Já mám kouzla, magii, iluze moc ráda, takže jsem si to užila i tak, ale znovu film vidět nepotřebuju.

Když jsem zjistila, že se chystá film v hlavní roli s Blake Lively a obřím žralokem, nemohla jsem se dočkat. Blake zbožňuju já, žraločí téma Kamil. Když se to dá dohromady, zní to dost slibně pro oba. Mělčiny (The Shallows) měly opravdu slibný trailer, bohužel v něm bylo sestříhané asi to nejlepší. Ve filmu už jsme se navíc dočkali jen krásných záběrů moře a pár rychlých, akčních scén s prapodivným závěrem. Konec to zkrátka celé pohřbil. Slušná onewoman show (já to s Blake prožívala, na Kamila to už bylo zbytečně dlouhé, ufňukané a málo akční), kde vyhrála velká dávka absurdity nad vším ostatním. Ani nechtějte vědět, jak žraloka nakonec přemohla...

My jsme vůči českým filmům už trošku skeptičtí, tenhle všichni chválili, tak jsem ho prostě chtěla vidět. Teorie tygra mě bavila. Je to film ze života, protkaný českým humorem a krajinami našeho domova, celkem svižný, úsměvný. Našli jsme tam kousek z nás samých i z našich blízkých. Člověka donutí se nad sebou zamyslet! Je to příjemná oddychovka.

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children) pro mě byla povinnost. Kamil má filmy Tima Burtona rád a já mu chtěla udělat radost. Z kina jsme ale odcházeli s dost smíšenými pocity. Na jednu stranu zajímavý příběh, pěkně zpracovaný film, skvělé obsazení, skvělé triky a efekty, na druhou stranu zbytečně rozvleklý a dost naivní. Ve chvíli, kdy jsem čekala něco velkého vlastně už nic nepřišlo. Je to v podstatě pohádka, ale některé pasáže jsou na film pro děti poměrně děsivé. I tak má film vysoké hodnocení, takže vidět ho není na škodu.

Proč proboha příběh, který se původně odehrává (knižní předloha) v Anglii na předměstí Londýna, točí amíci v tak diametrálně odlišném prostředí? Film Dívka ve vlaku (The Girl on the Train) pro nás byl velkým zklamáním. Kamil to tušil a do kina jsem ho ani nedostala, šla jsem si užít dámskou jízdu. Z celého příběhu si tvůrci vytáhli akorát "ty horší" pasáže. Vyznělo to hrozně hrubě, sprostě a surově. Žádné tajemno a napětí se nekonalo. A není to tím, že jsem četla knihu, několikrát mě už film dokázal překvapit, vtáhnout do děje, i když jsem věděla, jak má skončit. Příběh se tvůrcům zkrátka vůbec nepodařil uchopit.

Nemám moc ráda předělávky starých filmů. Moderní prvky většinou zkazí celý dojem (už jste viděli Tři mušketýry, kde asijští bojovníci létají vzduchem?). Můj táta má původní verzi filmu Sedm statečných (The Magnificent Seven) fakt rád, je to jeho srdcovka, takže jsem se mu novou verzi snažila vymluvit, aby nebyl zbytečně zklamaný. Nakonec jsme s nulovým očekáváním přece jen šli (přece ho nenechám jít samotného). A světe div se, film mě vcucnul do děje a nepustil až do samého konce. Byla jsem nadšená hlavně z obsazení (které mi původně přišlo úplně mimo - ach ty předsudky, ale krásně to všechno do sebe zapadlo) a úžasných hereckých výkonů. Tvůrcům se podařila navodit patřičná atmosféra a celé to vyznělo moc dobře. Určitě se časem ráda na film podívám znovu i s Kamilem, kterému se, myslím, bude taky moc líbit!

Jaký film byste doporučili vy mně?