pondělí 16. ledna 2017

Q&A: Vánoce

Konečně jste se dočkali! Odpovědi na otázky, které jsem od vás dostala v rámci Vánoční soutěže jsem se pokusila zodpovědět v následujícím videu. Nakonec mi dřív než hlas selhala technika, a tak zbytek otázek a odpovědí, na které ve videu nezazněla odpověď, naleznete dole v článku pod videem. 

Jakou máte barvu ozdob na stromečku? (Michaela)
Ozdoby na stromečku máme letos zlaté - koule a ptáčky.

Zajímalo by mě, jak to máte doma s pohádkami, jestli se už díváte s věším i na hrané a které se líbí nejvíc a jak se liší „vkus“ dospěláků od dětí? (Petra)
Pohádky máme rádi! Televize je u nás přes rok víceméně vypnutá, ale o Vánocích běží každý den. Pohádky mám totiž ráda i jako kulisu k vaření, hraní, atd. Tobík je na koukání ještě malý, u ničeho dlouho nevydrží, nejradši má zvířátka. Já miluju Princeznu ze mlejna. Viděla jsem jí už asi stokrát a znám ji celou nazpamět. Na tu se musí povinně dívat celá rodina! Pak už to záleží na náladě, a na tom co, kde zrovna dávají.

Jaký byl Tobíkův nejoblíbenější dárek pod stromečkem? (Daniela)
Prolézací tunel. Nad očekávání oslnil jak Tobíka tak tatínka, opravdu se s ním vyblbli.

Umělý nebo živý stromeček? Venku nebo doma? (Petra)
Každý rok zdobíme v adventním čase stromeček venku, krásně nám svítí do okna pokoje a navozuje vánoční atmosféru. Na Štědrý den nám pak Ježíšek nosí živý stromeček, ale raději kupujeme prořezané stromky z městského lesa, méně dokonalé, více přirozené, krásně voňavé.

Mě by zajímalo, zda děti rozbalí dárek a hrají si s dárkem. Či je to rozbalit dárek..Hezký.. Další dárek..Hezký... Další. (Katka)
V první řadě jsme se snažili ho dárky nezavalit (což se nakonec tak úplně nepovedlo, na můj vkus jich dostal ažaž a do teď máme problém s množstvím hraček roztahaných po celém bytě). A hlavně jsme mu dali čas a pozornost. Tím jak jsme byli u stromečku jen tři, jsme se opravdu mohli na každý jeden dárek soustředit, pomalu ho vybalit, prohlédnou si ho, pohrát si s ním, potěšit se a pak začít rozbalovat další. Když vybalil prolézací tunel, byl z něj tak paf, že to vypadalo, že už se na další dárky ani nedostane. :D

Mně by zajímalo, jak zvládáte vánoční návštěvy... já mám vždycky pocit, že jsem z nich hrozně vyšťavená... (helsis)
Letos jsme naštěstí měli všechno docela dobře rozložené do několika dní, takže to nebylo tak náročné. Vždycky se na všechny moc těším - na to, co řeknou na dárečky, jestli je potěší, ta atmosféra povánočního setkávání má úžasné kouzlo.

Také by mne zajímalo, jak je to u vás se Santou? (Tereza)
My máme Ježíška. Mám ráda tradiční české Vánoce, české pohádky, české cukroví. Santa u nás doma nemá místo. V dnešní době je ale jen otázka času, než na něj dítě narazí a začne se vyptávat, pak mu budeme muset nějak rozumě vysvětlit, že v každém koutě Země to chodí jinak a že my máme Ježíška a jinde zas nosí dárky Santa.

Jak zarizujete a hlavne kdo nejak nenapadne Jeziska pod stromek, kdo cinka a tak vubec vse kolem...je nebo neni pust? (Veronika)
S takhle malým dítětem je to ještě jednoduché, až bude větší, bude chodit s jedním z nás vyhlížet Ježíska ven. Cinká tatínek. A o tradicích a zvycích více ve videu.

Mě by zajímal tvůj názor na "věření na Ježíška" u dětí? (Simona)
Jak jsem říkala ve videu sama v sobě ještě nějakou víru mám, bez toho by to přece nebyly Vánoce. Ráda bych k tomu přistupovala jako moji rodiče, ta otázka u nás vlastně nikdy nevyvstala, bylo to prostě tak nějak přirozené.

Balíte dárky do vánočního papíru nebo do dárkových tašek? (Jana)
Balím poctivě do papíru, do tašek dávám jen zapomenuté dárky, které je potřeba rychle zabalit nebo neforemné, které by v papíru nevypadaly dobře.

Mne by zajímalo, kde trávíte Vánoce (a s kým, zda jsem sami s manželem a dítkem a bříškem nebo + ještě někdo?) a kdy navštěvujete rodinu a koho? (matonozka)
Štědrý večer jsme letos trávili jen ve třech s bříškem. Hned 25.12. jsme navštívili první část rodiny, 26. pak druhou. Jedno vánoční setkání pak proběhlo u nás 28. prosince.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥