čtvrtek 29. března 2018

event: MAMAFEST

V sobotu 17. března jsem se vypravila do Prahy na MAMAFEST, festival pro podnikavé maminky. Popravdě byla moje představa úplně mylná. Myslela jsem si, že na MAMAFESTU potkám maminky, které doma odhodily zástěru a utíkaly se dozvědět, jak by si mohly na mateřské přivydělat nebo jak začít podnikat, aby měly po skončení rodičovské otevřené nějaké další možnosti, případně více zkušeností, které využijí ve svém staronovém zaměstnání. Vyplašené, vyjukané, nesmělé.
Díky MAMAFESTU jsem poznala opravdu zajímavé a šikovné maminky třeba Natálku nebo Zdenku - talentovanou fotografku z Brna!
Byla jsem tedy velmi překvapená, když jsem kolem sebe viděla tolik známých tváří, které už dávno nějaký svůj projekt mají (ať už blog nebo třeba e-shop) nebo při rodičovské nějakým způsobem pracují. Byla jsem obklopena strašně šikovnými, zdravě seběvědomými ženami, které se často chtěly ve svých projektech zlepšovat. Chtěly se ujistit, že to, co dělají, dělají, jak nejlépe mohou. A hlavně se chtěly seznámit, získat kontakty, informace, příležitosti. A o tom Mamafest především byl!
Přednáška Terezy Veselé alias Madame Coquette, která se nyní věnuje především rodinné fotografii v Praze, byla určitě úžasná, škoda, že jsem v půlce programu musela odjet.
A mně se otevřely oči. Žena na mateřské/rodičovské dovolené už dávno není tou ženou, která jen obstarává děti a domácnost. Dnešní žena je Žena s velkým "Ž", protože zvládne pečovat s láskou o rodinu a k tomu dostudovat školu. Organizuje, vymýšlí, plánuje, fotí, píše nebo tvoří blog. Když si usmyslí, tak levou zadní zvládne založit e-shop nebo nadaci. Spravuje sociální sítě, případně pro někoho externě pracuje. Má možnosti. Touží. Chce. Tvoří. Podniká. (vše má samozřejmě své pro i proti, o tom jsme se na Mamafestu dozvěděly mnoho z několika úhlů pohledu)
Přednášky s tím úplně nádherně korespondovaly a myslím, že úplně dosyta ukojily naší zvědavost i zvídavost. Spektrum přednášejících bylo opravdu barvité, různorodé a stejně tak informace, které k nám připlouvaly všechny v tak neuvěřitelně přívětivém a přátelském podání, že jsem si přišla spíš jako na kafi s kamarádkou než na odborném semináři. Doma jsem slíbila, že přijedu okolo druhé a ještě ve tři jsem rokovala s ostatními. Bylo opravdu těžké se utrhnout, ale musela jsem se vrátit ke Stellince, která zatím beze mě ještě úplně celý den nevydrží.
A tak jsem zase pocítila vděčnost za dobu, ve které žijeme. Za to, jaké možnosti máme. Tahle fotografie je pro mě strašně vzácná, protože je na ní zachycen okamžik, kdy mi věnují pozornost hned tři ženy, kterých si nesmírně vážím a bylo mi ctí poznat je osobně - Veronika majitelka e-shopu proprcky.cz, Iva nesmírně podnikavá žena, organizátorka Mamafestu a Pavla bloggerka, zakladatelka nadačního fondu S lehkou hlavou.
Děkuji za opravdu obohacující zážitek a na příští ročník vám rozhodně doporučuji se vypravit se mnou!
 za fotky děkuji Ivě, jsou od šikovné Photo by Kača

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji ♥